Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir inte så hög träffsäkerhet när man skjuter från höften.Skjuter från höften med Björkliden
Blir inte så hög träffsäkerhet när man skjuter från höften.Men lite enligt vad jag trodde skulle gissas på.
Trevlig gissning! Definitivt på min bucket list. Men jag har aldrig varit där.Då drar jag till med att ni går på kungsleden och att man kan skymta Njulla / Abisko.
Guilty as charged. Jag var desperat - har inte tagit hem det här en enda gång innan.Ja högre träffsäkerhet får man om man helgarderar med flera olika svar i varje inlägg… Ingen nämnd!![]()
Guilty as charged. Jag var desperat - har inte tagit hem det här en enda gång innan.![]()
Det kändes lite så faktiskt. Hjärtklappning och darrande händer.Välkommen i klubben! Men vilken spurt! Jag trodde nästan du skulle avlida på kuppen…![]()
Rekommenderas varmt!Trevlig gissning! Definitivt på min bucket list. Men jag har aldrig varit där.
Glencoe Mountain kanske?Ok ok, jag kan inte bärga mig (pun not intended).
Kanske inte blir kräksvårt ändå, men det har i alla fall inte varit med innan och man verkar i alla fall inte få direkt träff vid bildsökning.Så...var är detta? Området, eller skidorten - som faktiskt kan skymtas i bilden, om man tittar riktigt, riktigt noga. Visa bilaga 37515
Pistspåren på snön säger annat. Finns inga pistade nedfarter på Nuolja.Nuolja!
Näpp inte detBjörkliden?!?
Yes det gick fort, din turPallas?
Man kan väl få skjuta från höften?Pistspåren på snön säger annat. Finns inga pistade nedfarter på Nuolja.
Pallas var min fars favoritställe. han reste dit varje vår kanske 30 år. Jag har varit där också några gånger. farsan åkte nog bara längd.Yes det gick fort, din tur
Volga? Hmmm, kanske något att göra också med det.Volga, 3531 km?![]()
Europaväg 45?Volga? Hmmm, kanske något att göra också med det.
Inte längst i Europa!Europaväg 45?
Inom Europa.Inte längst i Europa!
E40 är den längsta europavägen, omkring 8 500 km. Den är dock inte längst inom Europa, det är E45. E40 mäter 4 100 km i Europa och 4 400 km i Asien. E45 är cirka 5 190 kilometer lång.Ok, men om du säger E45 så säger jag E40.Och så längden då. 8000+ km säger Wikipedia, men någon exakt längd kan jag inte ge.
Jag drar tillbaka mitt föregående svar eftersom jag bytte till E40 så får du den i så fall.Edit; ser att Suppuccus redan gissat på detta... officiellt senil nu...
Chansar i Seppuccus anda på ett alternativt svar:
Gränsen mellan Norge och Sverige är 161,9 mil lång och är Europas längsta landgräns mellan två nationer.
Närmast hittills. Så, vilken väg har vi längst i hela Europa?Europaväg 45?
Räcker upp handen igen då,Riksväg 4?Den går omkring där.