Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Då drar jag till med att ni går på kungsleden och att man kan skymta Njulla / Abisko.
Trevlig gissning! Definitivt på min bucket list. Men jag har aldrig varit där.

Ja högre träffsäkerhet får man om man helgarderar med flera olika svar i varje inlägg… Ingen nämnd! 😉😂
Guilty as charged. Jag var desperat - har inte tagit hem det här en enda gång innan. :LOL:

Hej Johan! Fin bild! Men du måste vara först med att svara rätt på föregående bildfråga först, innan det blir din tur att lägga in en frågebild!

Ok ok, jag kan inte bärga mig (pun not intended).

Kanske inte blir kräksvårt ändå, men det har i alla fall inte varit med innan och man verkar i alla fall inte få direkt träff vid bildsökning. :) Så...var är detta? Området, eller skidorten - som faktiskt kan skymtas i bilden, om man tittar riktigt, riktigt noga. Visa bilaga 37515
Glencoe Mountain kanske?

Ok, men om du säger E45 så säger jag E40. :) Och så längden då. 8000+ km säger Wikipedia, men någon exakt längd kan jag inte ge.

Ok, men om du säger E45 så säger jag E40. :) Och så längden då. 8000+ km säger Wikipedia, men någon exakt längd kan jag inte ge.
E40 är den längsta europavägen, omkring 8 500 km. Den är dock inte längst inom Europa, det är E45. E40 mäter 4 100 km i Europa och 4 400 km i Asien. E45 är cirka 5 190 kilometer lång.

Senast ändrad:
Jag tror det är en Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas. Även om han kanske bara är 1,60 meter lång, måste han ju ha Europas längsta titel?

Edit; ser att Suppuccus redan gissat på detta... officiellt senil nu...

Chansar i Seppuccus anda på ett alternativt svar:
Gränsen mellan Norge och Sverige är 161,9 mil lång och är Europas längsta landgräns mellan två nationer.

Senast ändrad:
Chansar på Vuokattis skidtunnel. 1,2 km lång.
Men den verkar inte vara längst i europa så antagligen har jag fel.

Edit; ser att Suppuccus redan gissat på detta... officiellt senil nu...

Chansar i Seppuccus anda på ett alternativt svar:
Gränsen mellan Norge och Sverige är 161,9 mil lång och är Europas längsta landgräns mellan två nationer.
Jag drar tillbaka mitt föregående svar eftersom jag bytte till E40 så får du den i så fall. :)

Eh ..... eh ... ok, jag går från vilda chansningar till vansinniga spekulationer. Rovaniementie, som är Europas längsta...gata? Men hur lång den är vet ja int. 🤪

Tillbaka
Topp