Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Är nog inte rätt men påminner lite om Chanrossa-liften i Courchevel. Gissar på det.
Båda svaren är för långt norrut.

Lägger in en bild som enligt mina anteckningar i albumet är tagen i riktning ner mot byn.
IMG_0332.webp

Snyggt, helt rätt. Misstänker att du åkt den själv eller lyckades du lista ut det på något annat sätt?

Bilden vidare till dig @oscarwindahl
Jag har inte åkt den men staden kändes som Sydkorea/Seoul så jag behövde kolla upp om de hade en kabinbana. Gillar Geoguessr och På Spåret. Har svårare för bergstopparna här i tråden..

1. Vilket fjäll vilar vi oss på?
2. Vad heter spetsen till vänster?
3. Vad heter skidorten till höger?

Bilagor

• IMG_9738.webp
    IMG_9738.webp
    283.4 KB · Besök: 68
Jag har inte åkt den men staden kändes som Sydkorea/Seoul så jag behövde kolla upp om de hade en kabinbana. Gillar Geoguessr och På Spåret. Har svårare för bergstopparna här i tråden..

1. Vilket fjäll vilar vi oss på?
2. Vad heter spetsen till vänster?
3. Vad heter skidorten till höger?
Kan det vara Nipfjället, Städjan och Idre?

Tror jag har funnit klippan men leden er inte så enkelt. Entsafter? Kurt Albert led från 1980 ser jag och då borde det vara en klassiker.

Den enda led från Frankenjura jag vet om är action direct och den var googlad för länge sen.

Nej Action Directe var inte googlad. Det kom från mnnesbanken (väl medveten om att det inte var den leden på bilden).
Jag tänkte inte på dig.

Var bara ett sätt att påpeka att jag inte vet någon annan led i Frankenjura (så jag måste gissa utifra bilder och topos) och att när jag såg bilden tänkte på action direkt, googlade den och såg att den var det inte.

Ja, men hade tänkt mig lite mer specifikt men er väl inte så svårt att googla vidare.

Den ligger vid toppen Dronningen.

GIck upp och stod på den i somras som jag har sett många göra men när jag gick ned och såg den på lite längre håll var jag glad att jag inte gick närmare kanten ... Den har inte så väldigt mycket kontakt med underlaget ... och väldigt exponerad.

Snödjup

Tillbaka
Topp