Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jag känner väl den där stolliften. Fruktansvär att hoppa av i oktober, med bräda, när det finns brist av snö. Jag är nästan rädd för den.

Till vilken topp har jag snart hajkat (för att kissa)?
IMG_20221228_140702.jpg

Är du uppe på den andra Kreuzkogel i Sportgastein nu. :)
Just så! Vi pratade tidigare, varför finns det så många Kreuzkogel eller Kreuzgipfel här. Men svaret är mycket enkelt: om det finns en gipfelkreuz på gipfeln, gipfeln heter javisst Kreuzgipfel eller Kreuzkogel! Inte bara enkelt, men också mycket klokt. Har du ännu några fina gamla bilder @MrHotDog ?

Just så! Vi pratade tidigare, varför finns det så många Kreuzkogel eller Kreuzgipfel här. Men svaret är mycket enkelt: om det finns en gipfelkreuz på gipfeln, gipfeln heter javisst Kreuzgipfel eller Kreuzkogel! Inte bara enkelt, men också mycket klokt. Har du ännu några fina gamla bilder @MrHotDog ?
Jag ska se vad jag hittar i arkivet.

Jäkligt dålig bildkvalitet men var gör jag en kosack 1984? Svårt att se men skidklädseln är en Fjällräven Expedition dunjacka och Salomonmössa, tror vi hade ca 20 minus här.
DSC_2072-01~2.jpeg

Senast ändrad:
Fast det är jäkligt likt Kläppen med gamla 3-storskiftet måste jag säga när jag kikat lite mer på bilden….
Skulle kunna vara precis ovanför branten till Lostupet (som på den tiden hette Vargtjutet har jag för mig!🤔)

På väg in i duschen efter misslyckat turande (toppfästet på ena huden pajade 🤬) så jag kör en repris…..
1672330330716.jpeg

Vart är bilden tagen?

I vilket topptursområde är följande bild tagen?
Jag tror och hoppas att den här kommer vara lite knepig, så varje gissning belönas med ledtråd.
IMG_20210420_131008.jpg

Brunnenkogel i Pitztaler Gletscher med lite mer snö än i höstas?
Japp!
Det var hösten 2021, den 1 nov, makalöst bra!
Det var mer än 50 cm nyfallen snö och -14 grader = fluff-faktor som gåsdun.🪶
Två dagar senare kom det ett snölass till.
Vi hade hoppats på repris denna hösten…. men icke! Det blev inställt. Så nu drar vi ner direkt efter Nyårsafton, men någon puder lär det ju inte bli då heller….🥴

Din bild @Henke_K !

Serlespark vid Serlesbahnen ovanför Mieders i Stubaital är helt rätt. Rodelbanan där kan rekommenderas!
Åkte rodel en gång. Kände dödslängtan🥲 vi kör en bild i vad jag tror är kategori svår? Goda gissningar får ledtrådar

Bilagor

• DA6E04DB-2831-4AC5-8B0D-8212308B1193.jpeg
    DA6E04DB-2831-4AC5-8B0D-8212308B1193.jpeg
    349 KB · Besök: 98
  • 25643561-F9CB-4C99-87BF-48391C03D2BB.jpeg
    25643561-F9CB-4C99-87BF-48391C03D2BB.jpeg
    279 KB · Besök: 78
kuopio
Edit. Hittade två olika namn på vad jag tror är samma men ändrade mig då jag tror jag först gissade på namnet på hoppbacken.

Tack @Emmis
Var befinner jag mig och vad är det för märkvärdigt med det här "rummet"?
IMG_20220207_160933.jpg

Ledtråd: Det är 878km att köra från huvudstaden.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp