PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Korrekt!I Hintertux?
Hintertux sommaren 2021 som även bjöd på 30 cm nytt ”krampuder”.
Får vi se en färsk bild från Badgastein nu @KaitsuH ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Korrekt!I Hintertux?
Just så! Vi pratade tidigare, varför finns det så många Kreuzkogel eller Kreuzgipfel här. Men svaret är mycket enkelt: om det finns en gipfelkreuz på gipfeln, gipfeln heter javisst Kreuzgipfel eller Kreuzkogel! Inte bara enkelt, men också mycket klokt. Har du ännu några fina gamla bilder @MrHotDog ?Är du uppe på den andra Kreuzkogel i Sportgastein nu.![]()
Jag ska se vad jag hittar i arkivet.Just så! Vi pratade tidigare, varför finns det så många Kreuzkogel eller Kreuzgipfel här. Men svaret är mycket enkelt: om det finns en gipfelkreuz på gipfeln, gipfeln heter javisst Kreuzgipfel eller Kreuzkogel! Inte bara enkelt, men också mycket klokt. Har du ännu några fina gamla bilder @MrHotDog ?
Åre?Jäkligt dålig bildkvalitet men var gör jag en kosack 1984? Svårt att se men skidklädseln är en Fjällräven Expedition dunjacka och Salomonmössa, tror vi hade ca 20 minus här.
Visa bilaga 21592
Helt rätt trodde du skulle klippa den direkt.Fast det är jäkligt likt Kläppen med gamla 3-storskiftet måste jag säga när jag kikat lite mer på bilden….
Skulle kunna vara precis ovanför branten till Lostupet (som på den tiden hette Vargtjutet har jag för mig!)
Sorry, det var lite pinsamt av mig….Helt rätt trodde du skulle klippa den direkt.![]()
ovanför branten till Lostupet (som på den tiden hette Vargtjutet har jag för mig!)
På väg in i duschen efter misslyckat turande (toppfästet på ena huden pajade) så jag kör en repris…..
Visa bilaga 21593
Vart är bilden tagen?
Snyggt!!!Långskott, men det är inte Teide eller vad berget på Kanarieöarna heter?
Kobåset?I vilket topptursområde är följande bild tagen?
Jag tror och hoppas att den här kommer vara lite knepig, så varje gissning belönas med ledtråd.Visa bilaga 21595
Ja, Kobåset är det. Skulle klippt bort lite mer...Kobåset?
Då far vi söderut, vad heter skidorten i bilden?Ja, Kobåset är det. Skulle klippt bort lite mer...
Vafalls?!Då far vi söderut, vad heter skidorten i bilden?
Visa bilaga 21597
Trodde huggormen skulle stanna lite längre i förrådet, men du slank tydligen in snabbare än förväntat.Vafalls?!
Här går man ut i förrådet för att dra vallan av skidorna inför nästa resmål, och just då lägger du upp en bild av det här i tråden?
See im Paznaun taget från Kappl.![]()
Japp!Brunnenkogel i Pitztaler Gletscher med lite mer snö än i höstas?
Ser ut som Serlespark Water World
Serlespark vid Serlesbahnen ovanför Mieders i Stubaital är helt rätt. Rodelbanan där kan rekommenderas!Ser ut som Serlespark Water World
Åkte rodel en gång. Kände dödslängtanSerlespark vid Serlesbahnen ovanför Mieders i Stubaital är helt rätt. Rodelbanan där kan rekommenderas!
Någonstans i Finland?Åkte rodel en gång. Kände dödslängtanvi kör en bild i vad jag tror är kategori svår? Goda gissningar får ledtrådar
Bra gissning. Belönas med en till bildNågonstans i Finland?
Det är en bastu, men en märklig sådan. Och den är inte i Björkliden men du gissade bra..!I en bastu i Björkliden?