Tagga medlemmar i foruminlägg mm

MarkusO
1016 inlägg
MarkusO 1016 inlägg 6 år sedan

Jag skulle verkligen uppskatta om det, primärt i foruminlägg, gick att tagga medlemmar. Detta borde sedan leda till en notifiering av typen "MarkusO har nämnt dig i ett inlägg" så att säga. Detta för att kunna uppmärksamma medlemmen om att hans namn har nämnts i en tråd, och på så sätt göra det lättare att kunna följa upp/svara på inlägget.

Tycker den funktionen saknas. Som det är idag får man ju bara hoppas på att personen i fråga råkar läsa inlägget man skrivit.

- Hel och ren? - Citera

Svar

user133436
555 inlägg
user133436 555 inlägg 6 år sedan

Jepp.

KungMartin
439 inlägg
KungMartin 439 inlägg 6 år sedan

ärligt talat tror jag inte det kommer ske nån som helst ändring här =S

finns det ens någon auktoritär person över huvud taget på detta forum ?

Freeridefredde
304 inlägg
Freeridefredde 304 inlägg 6 år sedan

KungMartin :

finns det ens någon auktoritär person över huvud taget på detta forum ?

Haha tror inte det, man kan ju inte tagga dom i inlägget, så det ska vara ren tur om de ser detta ;-)....

Fredde Citera
Vattendroppe
3033 inlägg
Vattendroppe 3033 inlägg 6 år sedan

Ping @johan.

Oh wait...

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
MnO
2225 inlägg
MnO 2225 inlägg 6 år sedan

Fr-Johan brukar svara ganska snabbt på förslag som rör utveckling tycker jag, så vi får väl se om det fungerar även denna gång...

Bra förslag annars.

snorkel
968 inlägg
snorkel 968 inlägg 6 år sedan

En del forum har ju notifikation på om ditt inlägg blir citerat samt även om det kommer ett nytt inlägg i en tråd du valt följa. Det skulle kanske vara bra. Är man angelägen om att någon skall svara på ett inlägg går det ju alltid att PM:a.

johan
2874 inlägg
johan 2874 inlägg 6 år sedan

Ping smile Bra förslag jag bevakar tråden så länge.

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 6 år sedan

snorkel :

En del forum har ju notifikation på om ditt inlägg blir citerat samt även om det kommer ett nytt inlägg i en tråd du valt följa. Det skulle kanske vara bra. Är man angelägen om att någon skall svara på ett inlägg går det ju alltid att PM:a.

Som det ser ut nu kan man ju "följa" trådar på så vis att man får email när någon skriver i den.

En annan bra funktion skulle vara en "gilla" knapp på videokommentarer,forumsvar mm då jag ofta kan känna att jag vill uttrycka mig men redan ser ett liknande svar det jag själv tänkt skriva. då blir man istället sittande och känner sig dum och snopen för att man ej vill skriva ett exakt likadant svar. Istället skulle det här vara tillfredställande med en "jag håller helt med" knapp, tror den skulle kunna komma flitigt till användning på väl skrivna inlägg och kommentarer.

/Jeppe

Ill be back Citera
linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 6 år sedan

jeppenator :

snorkel :

Som det ser ut nu kan man ju "följa" trådar på så vis att man får email när någon skriver i den.

En annan bra funktion skulle vara en "gilla" knapp på videokommentarer,forumsvar mm då jag ofta kan känna att jag vill uttrycka mig men redan ser ett liknande svar det jag själv tänkt skriva. då blir man istället sittande och känner sig dum och snopen för att man ej vill skriva ett exakt likadant svar. Istället skulle det här vara tillfredställande med en "jag håller helt med" knapp, tror den skulle kunna komma flitigt till användning på väl skrivna inlägg och kommentarer.

/Jeppe

Håller med dig i allt det där! +1 / gilla

hanken
119 inlägg
hanken 119 inlägg 6 år sedan

Varför inte lägga till tidslinje på profilen när vi ändå är i kröken?

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 6 år sedan

hanken :

Varför inte lägga till tidslinje på profilen när vi ändå är i kröken?

Tagga medlemmar och gilla inlägg är ju dock knappast något facebook unikt eller något som dom hittat på själva

johan
2874 inlägg
johan 2874 inlägg 5 år sedan

Ping @Vattendroppe @jeppenator @snorkel @MnO @MarkusO @Haellgren smile

Funkar det?

Funktionen finns just nu bara i forumet men inom kort tanken är att den ska rullas ut även på kommentar (på artiklar/video/foto) och i gästböckerna samt i beskrivningen till video o foto.

snorkel
968 inlägg
snorkel 968 inlägg 5 år sedan

japp!

johan
2874 inlägg

Tjoho big_smile

Vattendroppe
3033 inlägg
Vattendroppe 3033 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Vattendroppe (5 år sedan)

johan :

Tjoho big_smile

Funkar bra för mig, men blir man automatiskt pingad när man citeras?

Also: Jag hoppas att det finns en inställning som gör att man slipper få mail varje gång tongue

EDIT: Hittade inställningarna, kungligt! Sjukt bra som sagt smile När jag tänker efter lite vet jag inte om det skulle vara bra med automatiskt pingningar när man citeras.

johan
2874 inlägg

Vattendroppe :

johan :

Tjoho big_smile

Funkar bra för mig, men blir man automatiskt pingad när man citeras?

Also: Jag hoppas att det finns en inställning som gör att man slipper få mail varje gång tongue

Ja det finns två sätt att få en notifiering. Antingen att någon taggar dig med @ eller att någon citerar dig (som jag gör nu). Självklart kan du stänga av mailen som skickas ut om du önskar det, finns en länk i varje mail. Eller så gör du det här https://www.freeride.se/my/profile.php

Vattendroppe
3033 inlägg
Vattendroppe 3033 inlägg 5 år sedan

johan :

Ja det finns två sätt att få en notifiering. Antingen att någon taggar dig med @ eller att någon citerar dig (som jag gör nu). Självklart kan du stänga av mailen som skickas ut om du önskar det, finns en länk i varje mail. Eller så gör du det här https://www.freeride.se/my/profile.php

Ämen fyfan vad bra rent ut sagt smile

MarkusO
1016 inlägg
MarkusO 1016 inlägg 5 år sedan

Tadaa! Jäklar vad bra!

- Hel och ren? - Citera
Piglet55
481 inlägg
Piglet55 481 inlägg 5 år sedan

Det var nu man skulle ha den där Gilla-knappen ;-)

Grymt Johan.

user133436
555 inlägg
user133436 555 inlägg 5 år sedan

johan :

Ping @Vattendroppe @jeppenator @snorkel @MnO @MarkusO @Haellgren smile

Funkar det?

Funktionen finns just nu bara i forumet men inom kort tanken är att den ska rullas ut även på kommentar (på artiklar/video/foto) och i gästböckerna samt i beskrivningen till video o foto.

Yes, funkar galant @johan

MarkusO
1016 inlägg

I ovanstående fall, @johan och @Haellgren , kan man ju klura på om man verkligen ska notifieras när en pingning/taggning citeras... Eller om det ska inskränkas till om ens inlägg citeras + aktuella pingningar/taggningar... Hm. Jag tvekar en aning.

Om nån nu förstod...

- Hel och ren? - Citera
MarkusO
1016 inlägg
MarkusO 1016 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad MarkusO (5 år sedan)

Är det hela case sensitive? Provar.... @johan @JOHAN @Johan @johaN

Edit: Det var det uppenbarligen inte.

- Hel och ren? - Citera
Vattendroppe
3033 inlägg
Vattendroppe 3033 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Vattendroppe (5 år sedan)

MarkusO :

Om nån nu förstod...

Jag förstod. Det du menar är att det är dumt att en @ping verkligen ska ge en ny notifikation när den är inom cite-tecknen. T ex om jag gör såhär:

Freerideforum :

@Johan

Så kommer johan få en notifikation. Det leder till ett jädra massa notifierande ifall man skulle råkat bli pingad i ett inlägg som blev poppis att citera...

MarkusO
1016 inlägg

Men, där blev det ju faktiskt ingen taggning. Lite skumt...

- Hel och ren? - Citera
user133436
555 inlägg
user133436 555 inlägg 5 år sedan

MarkusO :

I ovanstående fall, @ johan och @ Haellgren , kan man ju klura på om man verkligen ska notifieras när en pingning/taggning citeras... Eller om det ska inskränkas till om ens inlägg citeras + aktuella pingningar/taggningar... Hm. Jag tvekar en aning.

Om nån nu förstod...

Förstod, Det var direkt det jag tänkte på. Känns onödigt

Vattendroppe
3033 inlägg
Vattendroppe 3033 inlägg 5 år sedan

En annan tanke är att försöka lagra vilka senaste inlägg man tittat på och även pingningar man sett någon annan stans än lokalt på datorn. Det hade underlättat för oss som använder fler än en!

johan
2874 inlägg

Test @johan @JOHAN

Dr_Snow
1669 inlägg
Dr_Snow 1669 inlägg 5 år sedan

Grymt @johan!

Your localhost. Citera
johan
2874 inlägg

Kul att ni gillar taggarna! Har fixar lite buggar:

- Taggar man @Johan och @JOHAN ska bara en notifering skickas iväg.
- Citat ska inte visas i en notifiering, och taggningar inuti ett citat ska inte trigga igång någon notifiering.
- En taggning direkt i början av ett citat ska nu fungera.

Heddious
1779 inlägg
Heddious 1779 inlägg 5 år sedan

jag bumpar denna för det bör uppmärksammas. har ni sett detta @Jibberisch @Jarle @PNyberg @charliethon @Chilla @JesperAdamsson ? big_smile

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
charliethon
104 inlägg
charliethon 104 inlägg 5 år sedan

Heddious :

jag bumpar denna för det bör uppmärksammas. har ni sett detta @Jibberisch @Jarle @PNyberg @charliethon @Chilla @JesperAdamsson ? big_smile

Nämen!
ATTOR.

Lurigt det där. Citera
charliethon
104 inlägg
charliethon 104 inlägg 5 år sedan

charliethon :

Heddious :

Nämen!
ATTOR.

Eller måste jag tagga @heddious när jag svarar? #rookie

Lurigt det där. Citera
Heddious
1779 inlägg

Jag får en notifikation om du taggar mig och en om du citerar, så vilket som tror jag. #ocksårookie #attor @charliethon

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 5 år sedan

Heddious :

Dang!

Generiskt citat som alla gillar! Citera
johan
2874 inlägg

Japp. Det är egentligen två nyheter. 1) Man får notifieringar när någon citerar ens text. 2) Man kan tagga andra medlemmar så att de får notifieringar.

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Jibberisch (5 år sedan)

Va fan, då kan man ju inte längre "låtsas" inte veta om ett inlägg där ens fullständigt ologiska och korta logik, väldigt logiskt kritiseras.

Ingen tänker på forumtrollen.

Funkar det här på artiklar/krönikor etc. också?! Hemsk. Tanke.

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
johan
2874 inlägg

Jo men du kan stänga av mailen under inställningar och sen skylla på dålig kontrast för ikonen uppe i menyn.

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 5 år sedan

@Johan
Puh! Tackar ödmjukast. I sådana fall applåderar jag en bra funktion! Har aldrig sett någon ikon.

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 5 år sedan

http://cdn2.nerdapproved.com/wp-content/uploads/2012/05/sorcery.gif

http://i.imgur.com/dhMeAzK.gif

skistore.se/mtbstore.se Citera
Heddious
1779 inlägg

you know nothing, @Jarle wink

(OT: Ygritte, Dany och Arya = coolast i GOT, ja?!)

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook