Officiella OT-Tråden!

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
Officiella OT-Tråden!
pommes på pizzan klår _ALLT_ med hästlängder.

sw 1080 är kul. speciellt om alla åkare i en tävling kör det. så man slipper se något annat och bara kan fokusera på just det tricket.

Officiella OT-Tråden!
Wööörd.. helst ska de inte vara nån variation alls.. alla ska slänga på Sw 1080 mute.. stopmad helst.. å gör man andra nytänkande trick så får man mindre poäng för att de ska vara sw 10 bara..

Officiella OT-Tråden!
Det finns inget som heter svag/mellan/stark här för här smakar det helt enkelt så bra att alla vill ha just den såsen! :D

FF helt rätt angående fisken! :D Så nu ger jag råd till alla som inte "gillar" fisk för att ni tycker fiskbullar har konstig konsistens. Köp färsk fisk och laga till den på rätt sätt och få den helst filead så ni inte heller kan skylla på att det är jobbigt med ben.
Jag har haft turen att bli uppvuxen med fisk och kusten...

Lägg ner kebab/vitlökssåsen och satsa på piggvar i ungsform med grädde/vitvin/dragon sås över.... MUMS

Är jag själv kvar på forumet nu eller är det fler stackare som sitter och "kämpar" på jobbet?

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
Jaha, då plockar jag fram mina favoritrecept:
Grundregler:

Låt såserna med "Pulverkryddor" eller torra kryddor dra i några timmar eller helst en dag.

Reglera styrkan med flytande kryddor såsom tex bra chilisås, tabasco eller sambal olek. Annars kan det vara lurigt att avgöra styrka direkt när man smakar av eftersom det tar ett tag innan tex cayennpeppar ger smak år vätska.

Exptimentera och smaka av! Det finns massor av sätt att göra dessa gundsåser roliga. Prova med orientaliska kryddor som kardemumma, nejlika, spiskummin och kummin för att få den där lilla extra puffen i såsen. Lite pressad citron och/eller lite socker är inte dumt att ha i för att få till en bra syra/sötma balans. Färska kryddor är en höjdare! Glöm inte att smaka av med salt också.

kebabsås 1

3 dl Gräddfil
1 st Gul lök
3 msk Ketchup eller Tomatpuré
1 msk Vinäger
Tobasco (efter smak)

kebabsås 2

2 dl Yoghurt naturell
1 st Gul lök (finhackad)
2-3 msk Chilisås
Chilipulver (efter smak)

kebabsås 3

2 dl Yoghurt naturell
1 st Gul lök (finhackad)
2-3 Vitlöksklyftor (pressade)
1/2 Färsk gurka skalad finhackad
Svartpeppar (efter smak)

kebabsås 4

2 portioner

1 dl Majonäs
2 msk Chilisås
2 krm kebabkrydda ("Kockens"
2 krm Svartpeppar
vatten tills det blir rätt konsistens

kebabsås 5
8 portioner

5 dl A-fil
1 burk Creme fraiche
2 tsk Paprikapulver
2 msk Ketchup
Cayennepeppar

kebabsås 6

12 portioner

1 L A-fil
1 burk Creme fraiche
1 msk Majonäs

kebabsås 7
4 portioner

2,5 dl Yoghurt
2 msk Majonäs
1 msk Ketchup
1 msk Italiensk salladskrydda
1 tsk Paprikapulver
1 krm Cayennepeppar

kebabsås 8

Majonäs
Persilja
Chilipulver
Dragon
Svartpeppar (grovmalen)

Kebabsås 9

Rydellen
Jeppenator
Waster
Hasse

That´s how to do biatch!
Ojojoj, tråden samlade ihop 3 sidor -en vanlig söndagnatt mellan ca 01.00 till 04.00
Men, nu tycker jag vi ska bytasamtalsämne, har ni några förslag?

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
vi kan prata om vart nasisterna tog vägen efter andra världskriget.. är de bara jag som sett massa små tyska nasse ungar som sitter å har picknik på kicken när man ska hoppa?

Officiella OT-Tråden!
jeppenator sa:
vi kan prata om vart nasisterna tog vägen efter andra världskriget.. är de bara jag som sett massa små tyska nasse ungar som sitter å har picknik på kicken när man ska hoppa?
Nej, det är du inte själv om.
Har själv slagit ner en som hade fristatdsjacka, tighta jeans och snus under läppen!

Officiella OT-Tråden!
Jaha, hur avundsjuka blir ni nu på en skala 1 - 3?

4c9vzuo.jpg

Dags att bli pro kanske..

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
shit jag är så skitnödig så jag kallsvettas..
kanske ska strunta i fr i 5 min. å gå å göra det jag behöver???.
vad tycker ni ?.
lämna gärna en diskusion kring ämnet och en analys och gärna en labrapport.

Officiella OT-Tråden!
BigAir sa:
Jaha, då plockar jag fram mina favoritrecept:
Grundregler:

Låt såserna med "Pulverkryddor" eller torra kryddor dra i några timmar eller helst en dag.

Reglera styrkan med flytande kryddor såsom tex bra chilisås, tabasco eller sambal olek. Annars kan det vara lurigt att avgöra styrka direkt när man smakar av eftersom det tar ett tag innan tex cayennpeppar ger smak år vätska.

Exptimentera och smaka av! Det finns massor av sätt att göra dessa gundsåser roliga. Prova med orientaliska kryddor som kardemumma, nejlika, spiskummin och kummin för att få den där lilla extra puffen i såsen. Lite pressad citron och/eller lite socker är inte dumt att ha i för att få till en bra syra/sötma balans. Färska kryddor är en höjdare! Glöm inte att smaka av med salt också.

kebabsås 1

3 dl Gräddfil
1 st Gul lök
3 msk Ketchup eller Tomatpuré
1 msk Vinäger
Tobasco (efter smak)

kebabsås 2

2 dl Yoghurt naturell
1 st Gul lök (finhackad)
2-3 msk Chilisås
Chilipulver (efter smak)

kebabsås 3

2 dl Yoghurt naturell
1 st Gul lök (finhackad)
2-3 Vitlöksklyftor (pressade)
1/2 Färsk gurka skalad finhackad
Svartpeppar (efter smak)

kebabsås 4

2 portioner

1 dl Majonäs
2 msk Chilisås
2 krm kebabkrydda ("Kockens"
2 krm Svartpeppar
vatten tills det blir rätt konsistens

kebabsås 5
8 portioner

5 dl A-fil
1 burk Creme fraiche
2 tsk Paprikapulver
2 msk Ketchup
Cayennepeppar

kebabsås 6

12 portioner

1 L A-fil
1 burk Creme fraiche
1 msk Majonäs

kebabsås 7
4 portioner

2,5 dl Yoghurt
2 msk Majonäs
1 msk Ketchup
1 msk Italiensk salladskrydda
1 tsk Paprikapulver
1 krm Cayennepeppar

kebabsås 8

Majonäs
Persilja
Chilipulver
Dragon
Svartpeppar (grovmalen)

Kebabsås 9

Rydellen
Jeppenator
Waster
Hasse

That´s how to do biatch!
Ojojoj, tråden samlade ihop 3 sidor -en vanlig söndagnatt mellan ca 01.00 till 04.00
Men, nu tycker jag vi ska bytasamtalsämne, har ni några förslag?
Kummin är ingen speciellt god krydda. Den luktar svettig gruvarbetare.

Det går dock att ha sauna med lite kummin:
Allt du behöver är en spis, vatten och kummin.
ställ spisen på högsta läget.
Häll på vatten och sedan kummin
Det kommer lukta svett och hela rummet kommer bli täckt av fet ånga som det knappt går att andas i.
Rätt kul.

Officiella OT-Tråden!
analkrut sa:
vad tycker ni ?.
Labbraport:
TOALETTBESÖK 19/11 - 07

Vi behövde:
en stycke toalett, två utav bigairs egenkomponerade kebabsåser i 1litersformar, 67meter extra strävt och hårdpressat dasspapper modell billigt, x antal mil avloppsledning, gaffel.

Utförande:
försökspersonen fick under vapenhot dricka 2liter kebabsås, som vi hade vispat till en fluffig porös konsistens med en gaffel. försökspersonen vart enligt analys lite bubblig i magen och sprang med förberett nedhasade byxor och kalsonger till närmaste toalett.

Hyppotes:
Vi befarade det värsta med saneringsfirman puttsväcks nödnummer förinslaget på telefonen.

Resultat:
De 2literna kebabsås/lökblanding hade opåverkade transporterats genom kroppen ner i denna emaljpotta till toalett. dasspapret från ÖB kom dock väl till pass för att torka upp överflödigt avfal som missat toalettsittsen.

Slutsatts:
kroppen ville inte ta upp någonting utav BigAirs kebabsås utan spolade likt en vattenkran ut skiten direkt. + att extra strävt och hårdpressat dasspapper modell billigt är tämligen vasst.

Uppsattsen skriven av: karin jansson http://mimersbrunn.se/uppsat/#73805

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
jag hittade inget att kopiera om hur det sedan fortsätter till bajsfabriken efter nedspolning..
uppfölj gärna

Officiella OT-Tråden!
jeppenator sa:
hahaha vart fan har du vart å rotat fram alla dina bilder:O
¨

Jag har en liten sökmotor inbyggd i bakhuvudet.
Ännu en bild, som jag tror Jacob Wester har gjort för nått år sedan, det är en Sw 1080 CP edition.
Måste ju säga att det passar skrämmande bra ihop, jag förstår varför alla gör sw 1080.

33p93s5.jpg

Officiella OT-Tråden!
I måndags högg min klass kamrat mig med kniv i låret så ja fick åka och sy 3 stygn.. Anlednigen till att han högg mig var att jag sa att han utnytjade sin bror till tillfredställa sig själv.Vi går bygg linje så därför var han beväpnad med kniv. jag tyckte han överreagerade lite :P

fred ut

Officiella OT-Tråden!
Hm, villken idiot.
Ja, dom kan vara riktigt farliga dom där byggkillarna. På min skola hade vi engång ett snöbollskrig mot alla byggare, det slutade med att dom sprang omkring med hammare och kniv efter oss..

Officiella OT-Tråden!
marer sa:
analkrut sa:
vad tycker ni ?.
Labbraport:
TOALETTBESÖK 19/11 - 07

Vi behövde:
en stycke toalett, två utav bigairs egenkomponerade kebabsåser i 1litersformar, 67meter extra strävt och hårdpressat dasspapper modell billigt, x antal mil avloppsledning, gaffel.

Utförande:
försökspersonen fick under vapenhot dricka 2liter kebabsås, som vi hade vispat till en fluffig porös konsistens med en gaffel. försökspersonen vart enligt analys lite bubblig i magen och sprang med förberett nedhasade byxor och kalsonger till närmaste toalett.

Hyppotes:
Vi befarade det värsta med saneringsfirman puttsväcks nödnummer förinslaget på telefonen.

Resultat:
De 2literna kebabsås/lökblanding hade opåverkade transporterats genom kroppen ner i denna emaljpotta till toalett. dasspapret från ÖB kom dock väl till pass för att torka upp överflödigt avfal som missat toalettsittsen.

Slutsatts:
kroppen ville inte ta upp någonting utav BigAirs kebabsås utan spolade likt en vattenkran ut skiten direkt. + att extra strävt och hårdpressat dasspapper modell billigt är tämligen vasst.

Uppsattsen skriven av: karin jansson http://mimersbrunn.se/uppsat/#73805
Hahahaha, vadfan är det för fel på mina recept!? Har kört med dom i alla år, men kanske därför jag är som jag är..

Officiella OT-Tråden!
haha.. vi är en ganska issolerad klass. Vi har inga lekitioner i skolan utanhar salar 3-4 km från själva skolan. Tror det är en säkerhets åtgärd :)

Officiella OT-Tråden!
Back from the dead!

Invigde där av den 4 sidan!

Senast redigerad av en moderator:
Officiella OT-Tråden!
Nu ska jag åka o döma hocky i lenhovda... fan vad skoj det ska bli...
Kaffe är gott!!! Choklad är gott... hmmm då kan man ju blanda

Officiella OT-Tråden!
nähä,, kanske dags att laga en kullenarisk rätt bestående utav snabbmakaroner och gurka?
ska kanske tillomed ta mod till mig och testa BigAirs kebabsås nummer 3 som en extra tillkryddning på tillvaron.

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
marer sa:
nähä,, kanske dags att laga en kullenarisk rätt bestående utav snabbmakaroner och gurka?
ska kanske tillomed ta mod till mig och testa BigAirs kebabsås nummer 3.
vågat,, skulle itne testa någonting om BigAir har skrivit...
jag hade faktiskt oxå tänkt o göra makaroner nu men jag ska ha falukorv istället för gurka:-)

Tillbaka
Topp