Officiella OT-Tråden!

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
Officiella OT-Tråden!
henning21 sa:
Kan man baka kladdkaka utan ägg?

TACKASM FÖR SVAR: !
Klart man kan!

2½ dl socker
50 g mjölkfritt margarin
2½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2-3 msk kakao
1 krm salt
1½ dl sojamjölk
1 tsk vaniljsocker

Vispa socker och fett poröst med 1 msk sojamjölk.
Blanda de torra ingredienserna och tillsätt dessa växelvis med resten av mjölken.
Vispa i minst två minuter.
Häll i smord och bröad form med löstagbar botten.
Grädda i 150 grader 35-40 minuter.

alternativ

Äggfri kladdkaka

Ingredienser
150 g smör eller margarin
2 msk ljus sirap
3,5 dl socker
3 dl mjöl
1 dl kakao
1,25 dl vatten/mjölk/grädde

Smält smör/margarin. Rör i 2 msk ljus sirap. Blanda i socker och sikta i mjöl och kakao. Blanda i vätskan. Grädda i 175 grader i 20 minuter.

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
Officiella OT-Tråden!
BigAir sa:
Och jag kom nyss hem från skolan. Hade pallrat mig upp kl 07.00 och satte iväg till skolan, där möttes jag av typ 40 stycken lärare med ett brett smile.
"Vill du jobba extra idag?"

Va? Eh, hmmm ursäkta?

"Ni är lediga idag".

Jaha, jomen visst. Okey, hejs!
haha det hände nästan för mig också men sen kom jag på att vi var lediga :)

Officiella OT-Tråden!
BigAir sa:
Hej mitt folk, förlåt för att jag är sen men vi har infört datatider i min familj pga av vissa saker som bara ett fåtal "eliter" känner till.

Som ni även kanske märkt har det kommit en ny funktion till freeride, man kan kolla antal svar i trådarna. Denna tråd har 1301 inklusive detta!
.

Btw kommer jag sätta upp en fet CS kväll för alla freerajdare som vill. Inkl VENT snack!
När? Var? Hur? Varför?

Jippi, jag får äntligen vara med om jag räknas som frirajdare....

Officiella OT-Tråden!
Pellee sa:
Ngn som kan berätta för/nackdelar med en mac dator?
jag har en mac hemma de är väll bra till.. Hmm.. ingen aning faktiskt men pappa jobbar som ad på reklambyrå och dom använder bara mac så jag tror att de lär ha sina fördelar vid bildredigering osv. jag ser inga fördelar me skiten därför har ja tvingat pappa att köpa en ny pc laptop till mig =) lätövertalad som han är så sitter jag nu på pc ,

Officiella OT-Tråden!
Vintern kommer inte

Idag är det den 6 december 2006 här på lifingö i stockholm, Normaltemperaturen brukar ligga på -3 grader. I nuläget så är det 11,2grader..........Vintern kommer inte...

Officiella OT-Tråden!
Så har jag en hemsk nyhet. Våran skola ska inte åka till kungsberget som vanligt utan det blir romme alpin iår. BOOOOOORRRRING, inte ens ett jävla hopp

Officiella OT-Tråden!
Ewasx sa:
Så har jag en hemsk nyhet. Våran skola ska inte åka till kungsberget som vanligt utan det blir romme alpin iår. BOOOOOORRRRING, inte ens ett jävla hopp
HATA ROMME ALPIN.. asså dom har ju backar o plats o jag vet inte fan vad men dom ar inget intresse av att bygga en park ? största pajaserna.. ^

Officiella OT-Tråden!
Finns en anledning varför Romme inte bygger park. Han är ute efter att tjäna pengar och då ingår inte en park i den planen. Han tjänar grymma pengar..

//H

Officiella OT-Tråden!
Jag har varit i Romme för 5 år sedan, dom hade Corner, 2 Bigjumps och minst 1 rail.
Men inget att hurra för ialafall, däremot träffade jag Jacob Wester där men det var innan jag visste vem han var. Han var inte speciellt känd då, om man säger så..

Officiella OT-Tråden!
en sann entusiast kan utvinna en parklös backe till något posetivt ändå!
en framtinad sten eller en varningkäpp är ibland det ända som behövs..
på en tråkig jumpalektion i GB-backen i östersund fick en snöknul utgöra den centrala delen utav jibbsen till att rycka upp o göra diverse akrobatiska nummer på.

Officiella OT-Tråden!
hur många sidor tror ni att denhär tråden kommer bli?

Senast redigerad av en moderator:
Officiella OT-Tråden!
FilipAvall sa:
Hur gick det med kladdkakan?
åt helvete.

Det var som en flytande smet efter hela 1 timma i ugnen och den skulle bara vara inne 20 minuter.

Sen vänta jag på att den skulle stelna och då hadde min bror hällt kyckling i den.

Då jagade jag han och han slog igen dörrn på min hand och jag hadde ju full fart så jag liksom sprang in i dörren med handen som fortfarande var fast klämd om du förstår.

Den är blå nu.

CustomX fel alltihopa. :)

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
henning21 sa:
FilipAvall sa:
åt helvete.

Det var som en flytande smet efter hela 1 timma i ugnen och den skulle bara vara inne 20 minuter.

Sen vänta jag på att den skulle stelna och då hadde min bror hällt kyckling i den.

Då jagade jag han och han slog igen dörrn på min hand och jag hadde ju full fart så jag liksom sprang in i dörren med handen som fortfarande var fast klämd om du förstår.

Den är blå nu.

jag har dock hört att han har ett par superba recept på äggfria svullnadsnedsättande drinkar.. det kanske vart dem du råkade laga till kladdkaka.
bara att göra om alltihop o käka igen om du vill ha en funktionsduglig hand!

Officiella OT-Tråden!
marer sa:
henning21 sa:
FilipAvall sa:
åt helvete.

Den är blå nu.

jag har dock hört att han har ett par superba recept på äggfria svullnadsnedsättande drinkar.. det kanske vart dem du råkade laga till kladdkaka.
bara att göra om alltihop o käka igen om du vill ha en funktionsduglig hand!
Ehh va?

Officiella OT-Tråden!
vem var det som gav dig det dåliga receptet? Jag är beredd at gå till domstol med dethär för att skipda någon slags rättvisa! Att ge dåliga recept är ett mycket grovt brott i mina ögon..

Officiella OT-Tråden!
Romme suger hur mkt häst som möjligt. Jag vill gitta to da states instead men skolan har tyvärr inte råd........

Officiella OT-Tråden!
Precis käkat frukost, ska iväg och ha tenta nu, så förbannat jävla oladdad...

menmen snart är det helg!

ps. sjukt trött satt uppe och svarade på blizzy´s "jävla ,-P" rådar halva natten..

Snödjup

Tillbaka
Topp