tips till vår tidning

Mico

Ny medlem
tips till vår tidning
Hej

Jag och några kompisar ska dra igång en webbtidning (inte vinstdrivande) om fria människor världen över. Några av dem vi tänkt oss fotografera och skriva om är bummare och framförallt friåkare. Vi vill hitta folk som gör galna saker och tillför något nytt, inte de som kan göra flest volter med skruv. Uppkommande åkare, gärna tjejer. Vi kommer ta en jäkla massa bilder. Vi har inte bestämt vart vi tar vägen, så vi vill höra var ni tror bästa fotomiljöerna och skönaste människorna finns. Vi tänkte hyra en lägenhet en månad eller två och ha som bas.

Mer om vad vi tänkt finns här:
http://www.micoco.com/gulvit/

/ Mico

tips till vår tidning
Rondellkrocket e extremt som fan! Speciellt om det är en sjukt trafikerad rondell utan gräsmatta i mitten....

Nej men projektet låter najs, alla lyckönskingar!

tips till vår tidning
Nej det måste vara gräs i rondellen, annars får man inte ner bågarna ju.
Man får en hel del roliga miner, men det är ju inte så värst actionspäckat.
Då är pulkariding bättre! Visste ni förresten att en moddad standardpulka börjar bli instabil redan vid ca 140km/h?

tips till vår tidning
Exakt hur hade ni tänkt at distribuera den?
Det låter ju som en intressant tidning men ni skriver ingenting om hur man kan få tag på den. Tänker ni ge ut den som en nättidning, tänker ni vara så ambitiösa att ni börjar vara prenumeranter eller tänker ni se till så att den finns på "häftiga" ställen som caféer etc?

// Holmström

tips till vår tidning
mitt tips är att faktiskt bara dra runt och skriva om de man träffar! Då får ni ju själva en känsla av personen utan att behöva gå på andras tips och nitar, men det tar lite mer tid. Men det är roligt.

tips till vår tidning
Tja igen alla. Tack för alla tips och ledsen att jag inte svarat tidigare. Har varit i Japan en runt och fotograferat mm för tidningen. Grymt men ingen snö. Vi ska börja på webben men om allt går bra så hoppar vi gärna på tryck också för det är roligare att hålla något i handen. Har ni fler idéer eller tips så är det bara att höra av sig i ett mail. Vi lägger alla tips i vår lista. Vet inte om rondellkrocket blir första reportaget dock :)

Jag funderar på om man skulle skriva om lavinspängarna i alperna. De måste ju ha världens bästa jobb. De får flyga runt i helikopter, spränga dynamit och har alltid första spåret i nysnön.

Tillbaka
Topp