Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men det är ju det som är så svårt ... att bara köpa en skida! Mycket enklare att köpa fyra par!:-DCarled sa:Visa ditt quiver, inte ditt enda par... Uppsträckning i tråden nu! Det är inte svårt att köpa en bra skida, det svåra är att köpa flera och få dem att komplettera varandra. ;-)
Jag skulle vilja hävda att hur lätt det är att köpa exakt X antal skidor är en funktion av fler saker, där inkomst förmodligen är en väldigt avgörande faktor!Mountain_Man sa:Men det är ju det som är så svårt ... att bara köpa en skida! Mycket enklare att köpa fyra par!:-DCarled sa:Visa ditt quiver, inte ditt enda par... Uppsträckning i tråden nu! Det är inte svårt att köpa en bra skida, det svåra är att köpa flera och få dem att komplettera varandra. ;-)
/MM

Hållet kik även där, visst får man ett mail när de skickar paketet ?Booka sa:Haellgren, håll utkik efter mail från dom i "junk-mailen".. blev också lite förbannad när mina rocker 2 aldrig dök upp, visade sig att dom hade mailat 2 gånger angående sulmåttet jag skrivit.. (skrev 305 på en marker F12 large, mest för att jag inte hade tid att mäta skorna, och dom rekommenderade då istället en small) Men allt löste sig så småningom!
Tråkig skoterjet sa:Skidoo Freeride 137 med 44 matta så slipper jag gå så långt. Har ett par övernattningsturer inplanerade med brorsan. Skoter approach + guardian borde kunna ge tillgång till rolig terräng.
Jag är mest besviken att den inte var pimpad med Oakley klistermärken än... Och ja jag är avundsjukt på skotern...JoPet sa:Tråkig skoterjet sa:Skidoo Freeride 137 med 44 matta så slipper jag gå så långt. Har ett par övernattningsturer inplanerade med brorsan. Skoter approach + guardian borde kunna ge tillgång till rolig terräng.
Sådan man skulle ha för att slippa stå och slita å svära halva dagarna :P
Kommer nog bli trevliga turer!
/IQ 440 - "Det enda som är roligare än att köra fast, är att köra sönder."
Varför jag inte kan fota allt? I dagsläget har jag bara ett par GS12'or och mina omonterade R2 115. 21 dec plockar jag upp ett par CD5'or i Genève och kommer inte hem förrän v.1. Sen ska jag köpa ett par nya R2 92 (går ner en längd från 2012'orna) men det gör jag inte förrän i januari för att sprida ut kostnaderna. Så det är ganska så skidfattigt nu. Det enda jag har hemma är ju GS12'orna.LawndartGustav sa:@Carled
Varför?

Made my day :lol:Reine sa:http://www.scandbow.se/shop/19535/art35/h1562/9641562-origpic-46e4db.gifGanska dyr men i riktigt läder
@Hasse, det har varit lite för kallt för stickersjobb och jag är ju aldrig hemma. Men om du kommer upp till skidtesterna så gör vi det tillsammans över en bira.Hasse_Lindborg sa:Jag är mest besviken att den inte var pimpad med Oakley klistermärken än... Och ja jag är avundsjukt på skotern...JoPet sa:Tråkig skoterjet sa:Skidoo Freeride 137 med 44 matta så slipper jag gå så långt. Har ett par övernattningsturer inplanerade med brorsan. Skoter approach + guardian borde kunna ge tillgång till rolig terräng.
@Carled, glad att du uppskattar mitt koger. Ångesten över att man väljer fel skida till fel förhållande återstår ju däremot. Med skotern slipper man ju det problemet, har definitivt inte råd att ha flera... vilket eliminerar ev. ångest på den fronten iaf.Carled sa:Kan ju bara instämma, jet vet verkligen hur man bygger quiver.
- Täcker in hela berget
- Har attraktiva och nya skidor med "rätt bindningar". Färgkoordineringen på SFB, 5/5!
- Slänger in en bild på skotern för att alla ska gå och hata sina liv...
För egen del skickade jag iväg mina gamla 2012's och fick mina R2 115 idag. Så mitt quiver börjar shapas om inför i år. Dock lär det dröja till januari innan jag kan ta en bild på hela ensemblen!
122'an är ju grym men jag använde den för ganska mycket allroundåkning/big mountain. Det blev lite mycket moment i kortsväng och man hyvlade fallhöjdsmeter lite väl fort för att polarna skulle tycka det var kul. Jag ville ha lite mer tail, mer sväng och smalare och visste att 115 skulle komma så det var ett ganska givet val att växla. Fick ett pris på 122 jag inte kunde tacka nej till... ;-)jet sa:@Hasse, det har varit lite för kallt för stickersjobb och jag är ju aldrig hemma. Men om du kommer upp till skidtesterna så gör vi det tillsammans över en bira.Hasse_Lindborg sa:Jag är mest besviken att den inte var pimpad med Oakley klistermärken än... Och ja jag är avundsjukt på skotern...JoPet sa:Tråkig skoter
@Carled, glad att du uppskattar mitt koger. Ångesten över att man väljer fel skida till fel förhållande återstår ju däremot. Med skotern slipper man ju det problemet, har definitivt inte råd att ha flera... vilket eliminerar ev. ångest på den fronten iaf.Carled sa:Kan ju bara instämma, jet vet verkligen hur man bygger quiver.
- Täcker in hela berget
- Har attraktiva och nya skidor med "rätt bindningar". Färgkoordineringen på SFB, 5/5!
- Slänger in en bild på skotern för att alla ska gå och hata sina liv...
För egen del skickade jag iväg mina gamla 2012's och fick mina R2 115 idag. Så mitt quiver börjar shapas om inför i år. Dock lär det dröja till januari innan jag kan ta en bild på hela ensemblen!
Btw, hur kommer det sig att du gjorde dig av med R2 122?

Öl är ju alltid lockande så jag ger det ett försök.rabbit sa:Mycket inserts och några skidor som saknas.
Man kan vinna en öl-kredit om man gissar rätt på bägge frågorna.
a/ vilket par skidor som varit med nerför den officiellt brantaste rännan/åket
samt
b/vad det svarta paret med split-tail i mitten av bilden är för något?
för att undvika att spamma den här tråden skickas svar som pm till mig eller skrivs i min gästbok.
https://www.freeride.se/img/photo/normal/7292c9956f8feb8b4a5ca88a34f65809.jpg
Hehe... Jag insåg just att jmfrt med alla företag som ger bort gratis skidor/pjäxor/bindningar på facebook varje dag så är en öl för helt hopplösa frågor ganska snålt.Jarle sa:Öl är ju alltid lockande så jag ger det ett försök.rabbit sa:Mycket inserts och några skidor som saknas.
samt
för att undvika att spamma den här tråden skickas svar som pm till mig eller skrivs i min gästbok.
a/De gamla G4orna
b/Lurigt, tänkte först Sanouk men det ser ut som att skidan har lite rocker. Du kanske har hemmabyggt rocker på den? Kommer inte på någon modell där formen på "hålet" i swallowtailen stämmer överens men Sanouken ligger nära. Dessutom verkar du lite svag för Völkl så jag svarar ändå Sanouk. Är säkert något superhemligt one of a kind bygger bara för det.
Det är faktiskt nåt så underligt som ett par DP Tabla Rasa. Företaget som fanns mellan DB och DPS i nåt halvår och officiellt aldrig tillverkade några skidor. Ett slags darwinistiskt mellanting inklämt mellan DB tabla rasa och DPS Lotus 120. Köptes bättre begagnade från hela Sveriges Glisseur så han vet nog mer om man är nyfiken. Fortfarande den lättaste skidan i den storleken jag hållit i och verkar bestå av mer kolfiber än en normal F1-bil.Jarle sa:Är det ett par DB tabla Rasa jämte gandalf splodersen?
Måste bara applådera litegrann för en (för min del i teorin, eftersom jag inte kört någon av dem) väl avvägd quiver. En turskida med fokus på ner (känns rätt i Rev eftersom jag antar att du inte är där för slaskturande), en skida för att stå på och slakta uppkört och en puderskida.LawndartGustav sa:Skidorna som åker med till Revelstoke, eller ja ni förstår nog vilka =)
Black diamond Carbon Justice 115mm med Plum Guide
Down Skis CD2 114mm med Salomon Guardian
Lokomotiv Skis Rockerbilly 131mm med samma Gurdian
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/279a72285e1d2970223efe6482028099.jpg[/url]
Tackar! håller tummarna själv, har bytt ut alla dessa tre sen förra året så ska bli kul o prova för mig medBlide sa:Måste bara applådera litegrann för en (för min del i teorin, eftersom jag inte kört någon av dem) väl avvägd quiver. En turskida med fokus på ner (känns rätt i Rev eftersom jag antar att du inte är där för slaskturande), en skida för att stå på och slakta uppkört och en puderskida.LawndartGustav sa:Skidorna som åker med till Revelstoke, eller ja ni förstår nog vilka =)
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/279a72285e1d2970223efe6482028099.jpg[/url]
Vad blir det för pjäxor till dessa?
Fast Mercuryn är ett helt annat djur. Sherpa 7/3 är inte i närheten i styvhet..LawndartGustav sa:Tackar! håller tummarna själv, har bytt ut alla dessa tre sen förra året så ska bli kul o prova för mig medBlide sa:Måste bara applådera litegrann för en (för min del i teorin, eftersom jag inte kört någon av dem) väl avvägd quiver. En turskida med fokus på ner (känns rätt i Rev eftersom jag antar att du inte är där för slaskturande), en skida för att stå på och slakta uppkört och en puderskida.LawndartGustav sa:Skidorna som åker med till Revelstoke, eller ja ni förstår nog vilka =)
Vad blir det för pjäxor till dessa?
Dalbello Virus Tour kör jag. De har funkar 3 säsonger o funkar en till =) klart att tlt5 performance är något att längta efter =)
Om Mercury skulle kunna ersätta mina Virus, kanske, men det blir vid mina Virus begravning...
Kan tillägga att jag blivit lurad att köpa ett par Praxis Powderboards (som väntar på mig i Rev imorn), så tänkte att jag provar dem och Rockerbillyn o säljer den som e minst bäst =) om jag nu får med mig Rockerbillyn över pölen, skidväskan e tung =)
Sen väger inte Powederboardsen så otroligt mkt så skulle vara kul att prova plum på dem =)
Edit.
Såg precis att Dalbellos uppdaterade Virus, SHERPA 7/3 I.D. oxå väger 1600g så chansen känns liten för Mercury när det blir dags =)
http://www.dalbello.it/en/product-sherpa_7_3_i_d-224
Jag har tänkt en del på del, och skulle jag kunna veta till 100% att den skulle funka bra i ett par Guardians (de på 7Blåner, har agenturen på Dynafit i Norge, sa att det skulle gå fint) så hade jag inte tvekat en enda sekundLawndartGustav sa:Jämfört med Virus då? Plasten i min pjäxa förändras med temperaturen men enda problemet jag upptäckt är att de blir för styva ibland, jag har iofs aldrig klarat av en racingsko. Enbart onödigt vetande (prylnörderi) just nu men lite skoj är det ju =)
Det jag undrar är ju om du Per skulle ta med Mercury som enda pjäxa under en månad någonstans?
Högst oväntat svar på fråga a/ måste jag säga, tua'n var faktiskt inte ens med i mina tankegångar på den frågan :Prabbit sa:Hehe... Jag insåg just att jmfrt med alla företag som ger bort gratis skidor/pjäxor/bindningar på facebook varje dag så är en öl för helt hopplösa frågor ganska snålt.Jarle sa:Öl är ju alltid lockande så jag ger det ett försök.rabbit sa:Mycket inserts och några skidor som saknas.
samt
a/De gamla G4orna
b/Lurigt, tänkte först Sanouk men det ser ut som att skidan har lite rocker. Du kanske har hemmabyggt rocker på den? Kommer inte på någon modell där formen på "hålet" i swallowtailen stämmer överens men Sanouken ligger nära. Dessutom verkar du lite svag för Völkl så jag svarar ändå Sanouk. Är säkert något superhemligt one of a kind bygger bara för det.
Vi avslutar därför tävlingen och ger priset till Jarle för att han försökte.
Thanks for playing!
Rätt svar hade varit:
a/200cm Tua Montets (utan titt-anal och med magiska måtten 80-60-70(not. sanouk:130-110-120,sollyrocker:147-127-137, samma ide bara lite bredare)) samt
b/Völkl Gotama. Komplett med extrafin hemma-rocker och hemma-split-tail eftersom jag är för gammal för att åka baklänges. Sanouk-gissningen är ju bra men turligt nog för mig är mina Sanouk utlånade och inte med på bilden.
Det är faktiskt nåt så underligt som ett par DP Tabla Rasa. Företaget som fanns mellan DB och DPS i nåt halvår och officiellt aldrig tillverkade några skidor. Ett slags darwinistiskt mellanting inklämt mellan DB tabla rasa och DPS Lotus 120. Köptes bättre begagnade från hela Sveriges Glisseur så han vet nog mer om man är nyfiken. Fortfarande den lättaste skidan i den storleken jag hållit i och verkar bestå av mer kolfiber än en normal F1-bil.Jarle sa:Är det ett par DB tabla Rasa jämte gandalf splodersen?
Såja, nu skall jag inte spamma tråden mer även om fem sidor på fem år är lite skralt.
Möjligen kan ölen bjudas under Åre's skidtestarhelg men det är fortfarande lite oklart. Jag återkommer angående prisutdelningen.
-snö
/r
ps/Blizzard GS-laggen är till salu, förresten. Praktiskt taget oanvända. Intressenter välkomna./ds

Jo, det där var ju en liten egen historia i DB/DP/DPS-soppan som utspelades där någon gång runt mitten av förra decenniet. När Cyrille Boinay lämnade skutan så var Stephan Drake tvungen att byta namn på varumärket, från DrakeBoinay, och valet föll då på Drake Powderworks – DP, samma som firmanamnet. Problemet var bara att Drake Snowboards inte var lika impade av det varumärket så det blev lite tjafs à la traditionellt amerikanskt manér. Samtidigt var det något annat, lika amerikanskt tjafs, med domänen dpskis.com vilket gjorde att Stephan slängde in s:et längst bak i namnet och helt sonika skapade DPS, som i grunden alltså fortfarande står för Drake Powderworks.rabbit sa:Det är faktiskt nåt så underligt som ett par DP Tabla Rasa. Företaget som fanns mellan DB och DPS i nåt halvår och officiellt aldrig tillverkade några skidor. Ett slags darwinistiskt mellanting inklämt mellan DB tabla rasa och DPS Lotus 120. Köptes bättre begagnade från hela Sveriges Glisseur så han vet nog mer om man är nyfiken. Fortfarande den lättaste skidan i den storleken jag hållit i och verkar bestå av mer kolfiber än en normal F1-bil.Jarle sa:Är det ett par DB tabla Rasa jämte gandalf splodersen?