bra, roliga och kreativa hopp som passar alla

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 117581
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 117581

Guest
nu är det så att jag e nybliven shaper i en skidbacke i södra sverige och sitter och har börjat skissa på nästa säsongs park.

nu till själva tråden och då behöver jag tips på roliga, bra och krevativa hopp som passar båda skid åkare som snowboard åkare, jag åker själv både och så därav är det lite viktigt.

så kom med för slag länka, posta bilder och beskriv hur erat dröm hopp ser ut.

NOTE: p.g.a. lite plats, kommer en utmaning den ska innehålla så mycket features som möjligt
och ta så lite plats som möjligt.

ja , det är väl två delad det är en hel backe som är 80 meter lång och 15 meter bred och sen finns det en naturlig knöl som är lika stor som en landning i big air tävling , som vi hitils har använt till landning av tidigare hopp ( troligtvis iår också).

Ja men kör på flera kickar om landningen är bred, om du vet hur hoppen i röda linjen i Åre är så försök göra liknande, dem är sköna. Sen försök få upp lite små jibs och om möjligt försök få flera hopp på rad. ;)

får jag bara fråga vilken skidanläggning vi snackar om?
bor själv i södra sverige och det skulle va kul o veta eftersom det är rätt magert med parker här!

många bra idéer här, jobbar på att få in mycket av det :)

Monzax sa:
får jag bara fråga vilken skidanläggning vi snackar om?
bor själv i södra sverige och det skulle va kul o veta eftersom det är rätt magert med parker här!
det är aboda klint , inte mycket för ögat men sk försöka få till ett bra park år :)

Låter sweet, försök att variera så mycket som möjligt, ha en lite svårare sida och en lättare, och om det går kör med 2 olika kickar på alla hopp då blir det ju mer valmjöjlighet för alla :)

http://scandinavianshaper.com/

Där har du allt du behöver!
Ett tips med dina hopp är att kanske inte satsa på världens mega hopp på 20m, utan istället göra en line med många mindre, typ 8m platå med brantare kick! Uppskattas verkligen häromkring iaf!

Danneeg sa:
http://scandinavianshaper.com/

Där har du allt du behöver!
Ett tips med dina hopp är att kanske inte satsa på världens mega hopp på 20m, utan istället göra en line med många mindre, typ 8m platå med brantare kick! Uppskattas verkligen häromkring iaf!
den sidan har jag kollat på och skissen är redan klar :)

Så jag tänkter inte lämna för mycket info kring den för det kommer så småningom:)

ah min gamla barndomsbacke, kommer bli några besök i år då jag planerar att börja åka igen efter 10års uppehåll!
Är det bananbacken du ska bygga i?

jonteN86 sa:
ah min gamla barndomsbacke, kommer bli några besök i år då jag planerar att börja åka igen efter 10års uppehåll!
Är det bananbacken du ska bygga i?
Fan va skoj :)
Nope, Du känner nog till det mer som golfbanan:)
Det blir där bakom caféet och sen får vi se om det blir fler grejer:)

ska du ha flera olika storlekar på kickarna släng den största på en av sidorna så man kan hoppa snett och flyga ännu längre :D

Sen kanske du även kan använda nollen till en shootout

edit: BMX hopp är lite överskattat, men kombinerar man det med någon bonk eller rail på/emellan/efter kan det vara sjukt nice :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp