Max_Faktor
Medlem
Vad händer när en bräda blir gammal?
Hej
vad händer när en bräda blir gammal (eller slutkörd). Tappar man både poppen och vridstyvheten? Är den slut då eller blir tex en flex 7 bräda med tiden som en flex 4 och fungerar bra för en lättare åkare?
När tar den slut? Hur vet man det? Finns det "bäst före datum" på brädor och ska slängas efter ett par månaders effektiv åktid?
Tacksam för synpunkter.
vad händer när en bräda blir gammal (eller slutkörd). Tappar man både poppen och vridstyvheten? Är den slut då eller blir tex en flex 7 bräda med tiden som en flex 4 och fungerar bra för en lättare åkare?
När tar den slut? Hur vet man det? Finns det "bäst före datum" på brädor och ska slängas efter ett par månaders effektiv åktid?
Tacksam för synpunkter.