Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Jag förstår dina argument om att liften ska vara i rödkullen och om SkiStar fixar en lift kommer den antagligen att gå därifrån. Anledningen till att jag vill ha den i ullådalen är för att då blir det inte lika dött där. Om det kommer en modern lift till ullådalen som går till Tegefjäll så kommer folk nyttja de utmärkta backarna i ullådalen också till skillnad från rödkullen där väldigt många åker. Då sprider man ut fler folk på fjället också.Mycket bra sammanfattat, instämmer helt.
Det hade gagnat bägge sidorna Ullådalen med en Peak-2-Peak. Fler hade upptäckt Tege/Duved och Tege/Duved hade haft lättare att nå huvudsystemet/komma upp på skutan.
Vi pratade i en annan tråd om Tegefjäll att det är lite negligerat nu. En Peak-2-Peak hade helt klart gett det området en boost. Då kan man bo där (eller ända bort i Duved) och ändå ha snabbt tillgång till huvudsystemet och skutan.
Jag förstår hur du tänker att de borde gå till Ullådalen. Jag tänker att då Rödkullen ska bli ett nytt bycentrum med bebyggelse och att där finns så mycket infrastruktur redan så är en Peak-2-Peak mer logisk dit. Och blir Rödkulleliften en större sittlift så är man i Ullådalen på nolltid.
Men ingen katastrof om man drog den dit.
Vad heter den där andra tråden som ni skriver i?