4X-cupen lever vidare

Det blir 4X-cup i Sverige i år igen efter ett privat initiativ. Första deltävlingen körs i Gävle i morgon den 1 maj.

Svenska 4X-cupen såg länge ut att hamna i malpåsa den här cykelsäsongen efter att de tidigare arrangörerna hade hoppat av. Erik Ammenberg och Anki Eriksson i Gävle tog då saken i egna händer och arrangerar årets upplaga av cupen även om jakten på sponsorer har varit allt annat än lätt i lågkunjunkturen.

Hemlingbybacken i Gävle blir första stopp 1 maj. Därefter blir det tävlingar i Gesunda (27 juni), Åre (4 juli) och ytterligare ett race som körs på kvällen i Gesunda (29 augusti).

Text: Redaktionen
Var först med det senaste inom skidvärlden. Prenumerera på vårt nyhetsbrev och undvik att missa något.