Ändringar i downhill- och 4X-cupen

Downhill- och 4X-tävlingen som skulle körts i Vansbro i maj kommer att köras i samband med SM i Gesunda 5-6 juli istället.

Det betyder att SM inkluderas i både downhill- och 4X-cupen, vilket inte var tanken från början.

SM huserar i Gesunda som med sin storsatsning på MTB, bland annat med en 4X-bana i världsklass och DH-banor i princip samma kaliber, kommer skapa en fin inramning till årets mästerskap.

Text: Redaktionen
Var först med det senaste inom skidvärlden. Prenumerera på vårt nyhetsbrev och undvik att missa något.