Den nya ”soffliften”

Mio Express Tandådalen blir namnet på den nya expresslift som SkiStar Sälen öppnar inför årets skidsäsong. Att Mio har köpt namnrättigheterna är en del av det branschexklusiva partnerskap som Mio och SkiStar har ingått för SkiStar Sälen och Vemdalens skidområden. Att du sedan kan få sitta i en soffa istället för på kallt gummi är bara en bonus.

Det är första gången någonsin som namnrättigheterna för en skidlift har sålts i Sverige och en soffa byggts in i en liftstol.

– I Mio är vi gärna först med nyheter, och det här är en möjlighet för oss att synas på en oväntad plats på ett oväntat sätt mot vår målgrupp på skidsemester, säger Mios vd Björn Lindblad.

Den nya skidliften i Tandådalen ingår i SkiStar Sälens skidområde som är Sveriges största skiddestination. Förutom namnet Mio Express Tandådalen kommer varje liftstol att kommunicera Mios varumärke. Dessutom kommer två exklusiva liftstolar att formas som en Mio-soffa.

– Mios varumärke och produktutbud känns väldigt relevant kopplat till våra gäster. Det känns spännande att tillsammans med Mio lansera en unik och minnesvärd liftupplevelse, säger Jonas Bauer destinationschef SkiStar Sälen.

– Mio är störst och marknadsledande i Sverige på soffor och vi ökar stadigt vår försäljning. Att namnge en skidlift är ett av flera sätt att nå ut till ännu fler kunder och stärka vår position som destination för möbler och inredning, säger Björn Lindblad.

Utöver namnrättigheterna ingår bland annat även reklam på stortavlor, eventrättigheter samt Mio-kataloger i varje stuga som SkiStar förmedlar i Sälen och Vemdalens skidområden.

– Vi vet att vår målgrupp, våra destinationer och exponeringsmiljöer är väldigt attraktiva. Detta är ett lysande exempel på hur en partner tar sitt varumärke in i vår fjällmiljö. Att genom en produkt höja gästens skidupplevelse, som i detta fall är liftfärden i form av skönare komfort med Mios soffor är något som verkligen sticker ut och kommer få stor uppmärksamhet, säger Maria Andrén Partneransvarig SkiStar AB.

Text: Simon Tjernström
Ta del av skidtester, resereportage, tävlingar och nyheter via vårt nyhetsbrev.

Nyhetsbrevet kan du när som helst avsluta.
Logga in för att kommentera
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook

  1. la_grave
    0
    la_grave | 2015-12-17 15:12          

    Spännande? Förmodar att Jonas Bauer är en sådan där individ också "brinner" för sitt arbete.

    Fakta i målet: tycker man sitt arbete är spännande eller värt att "brinna" för har man en för tråkig fritid.

  2. Hawk100
    1
    Hawk100 | 2015-12-15 18:55          

    Nja..... Inte först i Sverige med att sälja namnet på en sittlift. Kläppen hade ju "Ford express" som namn på sin sittlift redan på 90-talet.
    Men Tandådalen och Mio kan ju trösta sig med att de iallafall kanske är tvåa???
    Även om man ju brukar säga att "Ingen minns en tvåa!" ;-)