Scarpa T2

Scarpa T2
Märke: Scarpa
Tillverkarens beskrivning
Det här är en telemarkspjäxa.
30cm hög ( lägre än T1:an och därför bättre på toppturer )
Priset ligger på 3.500 kr men den går att få ännu billigare.

Köp- och säljannonser
Telemarkspjäxor Scarpa T2 strl. 37,5/23,5 mm   600:-

Vad tycker du om Scarpa T2?
5
4
3
2
1
Thomas
Thomas (Gäst)
2025-09-15
Styrkor:
Supersköna

Svagheter:
Har gått sönder efter 26 Sköldinge

Sammanfattning:
Jag vill ha ett par till

Årsmodell 1998

Håkan
Håkan (Gäst)
2015-01-07
Styrkor:
Bekväma

Svagheter:
Inga

Sammanfattning:
Om man ej tävlingsåker är dessa pjäxor perfekta.
Min är nyss inkörda efter ca 15 år.
Man spänner dem på morgonen och spänner upp dem igen på kvällen när man skall basta.
Kan inte bli bättre :-)

PeAC
2004-12-30
jag är inte speciellt förtjust efter att spenderat kanske 12 dagar i dem. spännen går sönder, de tappar passformen. det är väl mest spännena jag vill klaga på, går av och lossnar från pjäxan. inte att rekommendera!

Kongo79
2004-08-04
Jävlaskit italienare och skitpjäxor!!!
Har förbrukat 4 plastspännen på en säsong, och nu börjar popnitarna i metallspännena ge med sig. i övrigt är pjäxan grymt bra när spännena funkar, och då rekomenderas den varmt. så fort jag har råd ska jag köpa T1:or som har en bättre konstruktion på sina spännen.

Munter
2002-04-24
Provade nya modellen med tre spännen. Mycket hög komfort utan att styvhet (och därmed åkbarhet) fått stryka för mycket på foten. Det ska höga farter till innan den börjar kännas vinglig. Jag har bara använt dessa en vecka, så jag vet inte hur de håller formen (vilket de inte gör så bra enligt andra recensenter), men jag är tillräckligt nöjd för att vara beredd att investera i ett par.

Årsmodell: 2002
Telislinkan
2002-04-14
Ett par bra första pjäxor när man bestämt sig att gå över till plast. Sitter bra på foten (om man har smala fötter), lite synd med enbart två spännen, jag vet, det är tre på nya modellen. Tycker att de efter två säsonger börjar att tappa formen, känns mjuka vilket inte är bra. Kan bero på att man åker på ett par Völkl P50 som kräver lite mer styrsel. Annars sköna att ha på sig och gå på tur med, en bra allroundpjäxa om man inte har för höga krav. Lite taskiga spännen som har gått sönder denna säsong.
Mot T1R nästa säsong.....

Årsmodell: 2000
SofiaM
2002-01-04
Är väldigt glad i mina T2or, passar mig som medelgod åkare perfekt. Stabila utan att vara för styva. Efter att åkt in dem ordentligt känns det som att ha gympaskor på sig! Spännena är dock riktigt dumma, vid minsta is eller snö (dvs alltid) är det svårt att kunna spänna åt tillräckligt hårt då låset släpper. Mycket irriterande! Trots detta ger jag pjäxorna en fyra.

Årsmodell: 2000
N/A
2000-12-05
Super all-round sko!! Føles veldig lett og fin på foten, og er nydelig å kjøre med. Føler ikke behov for noe stivere. Det eneste minuset er at spennene er litt gammeldags og burde vært byttet ut.Spenner av type CXP hadde vært bedre...

Årsmodell: 1998