Scarpa T4
Märke: ScarpaÅrsmodell: 2017 - 2023
Vikt: 1340 gram
Storlekar: 21,5-32
Pris: 3500 Kr
Tillverkarens beskrivning
Scarpas instegsmodell för telemark eller långfärdsskridsko med 75mm bindning. Pedax skal med 2 spännen. Värmeformbar Crossfit innersko. Gå läge. Lästbred 102mm. Rörelseomfång 16*
(Officiell information från Scarpa)
Vad tycker du om Scarpa T4?
5
4
3
2
1

Styrkor:
Skön att åka med, lätt att gå med
Svagheter:
Lite vinglig på hårt underlag
Klarar inte för breda skidor
Sammanfattning:
Bästa komptomissen om man vill gå uppför mycket och inte pressar på för hårt
Årsmodell: 2008
Skön att åka med, lätt att gå med
Svagheter:
Lite vinglig på hårt underlag
Klarar inte för breda skidor
Sammanfattning:
Bästa komptomissen om man vill gå uppför mycket och inte pressar på för hårt
Årsmodell: 2008

Styrkor:
Funkar utmärkt för allround användning: telis, turåkning, långfärdsskridkor
Svagheter:
Kan tänka mig att den kan uppfattas som lite hård vid turåkning.
Sammanfattning:
Skön och bekväm, ger bättre stöd vid telisåkning än mina gamla alpina läderpjäxor.
Suveräna som långfärdsskridskokängor om man som jag är van vid mer avancerade skridskor för lagsport eftersom den sitter som en pjäxa/skridsko och inte som en vanlig känga.
Har inte allt för stor erfarenhet av turåkning i vuxen ålder men jag kan tänka mig att den kan uppfattas som lite hård för ändamålet. Å andra sidan så funkar den som jag tidigare nämnt bra i telissvängar och det är vad jag vill komma åt med min turåkning: skön naturupplevelse i lagom tempo kryddad med en tur nedför när tillfälle bjuds.
Funkar utmärkt för allround användning: telis, turåkning, långfärdsskridkor
Svagheter:
Kan tänka mig att den kan uppfattas som lite hård vid turåkning.
Sammanfattning:
Skön och bekväm, ger bättre stöd vid telisåkning än mina gamla alpina läderpjäxor.
Suveräna som långfärdsskridskokängor om man som jag är van vid mer avancerade skridskor för lagsport eftersom den sitter som en pjäxa/skridsko och inte som en vanlig känga.
Har inte allt för stor erfarenhet av turåkning i vuxen ålder men jag kan tänka mig att den kan uppfattas som lite hård för ändamålet. Å andra sidan så funkar den som jag tidigare nämnt bra i telissvängar och det är vad jag vill komma åt med min turåkning: skön naturupplevelse i lagom tempo kryddad med en tur nedför när tillfälle bjuds.