Head KORE 99

Head KORE 99
Kategori: All mountain
Nivå: Professionell
Märke: Head
Årsmodell: 2020
Mått (Nos/Midja/Bak): 134/99/120 mm Svängradie: 17.00 m Vikt: 1780 gram (180 cm)
Storlekar: 162,171,180,189 cm
Pris: 6800 Kr
Tillverkarens beskrivning
Head into your freeride adventure with the Kore 105. The Tip-Tail Rocker gives you the perfect buoyancy in the finest powder. The Karuba wood core makes skiing extremely easy. The Graphene, Koroyd, and Carbon sandwich construction redefines your performance level. In addition to damping, the processed Koroyd gives you precise control on every terrain. The carbon layers guarantee torsional stiffness for better agility and solid use of edges. Graphene on the tip and tail allows for a thin profile, so that you can glide along soft snow. No matter what is waiting for you out on the mountain. You will be ready and discover the lightness of being.

FEATURES:
Graphene-KOROYD-Carbon Sandwich Cap Construction
KARUBA Light Weight Wood Core
Topless Tech
Split Sidewalls
Structured diecut UHM C Base
Tip-Tail Rocker

(Officiell information från Head)


Vad tycker du om Head KORE 99?
5
4
3
2
1
Freeskier
2019-09-18
Medan konstruktionen av den populära KORE-serien förblir oförändrad jämfört med förra säsongen, är den 99 millimeter breda Kore 99 fortfarande en skida som uppskattas av teståkarna. Dess lättvikts träkarna av karuba, användningen av grafen (kolatomer ordnade i hönsnätsmönster) vilket tillsamman gör Kore 99 till en robust, pålitlig och samtidigt lätt skuta som navigerar dig igenom alla tänkbar terräng och före. Rocker fram och bak, spann under foten gör skidan till en riktig allätare. Åkarcitat: ”Kändes som om jag hade raketer under fötterna. En av de absolut bästa allround skidorna!” och “Väldigt pålitliga och stabila, lätta och mångsidiga som sjutton! Du kan göra vad som helst med dessa. ”
Betyg: 8,80

Årsmodell: 2020
Stenback
2018-03-21
Styrkor:
stabil

Svagheter:
dämpad

Sammanfattning:
Den beter sig på olika sätt beroende på var man kör den, i pist tyckte jag att den var tråkigt. I offpisten hade den mycket bättre egenskaper och var roligare. I högre fart var den stabil och dämpad, men den var inte så kul svängmässigt. Betyg 4.