Burton T6

Burton T6
Märke: Burton
Årsmodell: 2004

• Burton T6 Foto
Vad tycker du om Burton T6?
5
4
3
2
1
Anton
Anton (Gäst)
2010-03-31
En helt grym bräda!

Jag åker på en 2009 T6 och den är helt underbar att åka på, skäret är perfekt och brädan svarar direkt på vad man gör. Den är väldigt stabil i hög fart och numera känns andra brädor väldigt fladdriga =)

Brädan är dock inget för nybörjare, den svarar direkt och blir därför väldigt oförlåtande mot minsta misstag så denna är inget att lära sig på.

Åkstil: pis-puder
Testad längd: 165 cm
Åkarens vikt: 65 kg
Åkarens längd: 186 cm

Jonas
Jonas (Gäst)
2009-02-09
Årsmodell 2009
Kört första åkdagen och brädan är genomgrymm att åka... Styv och snabb som fasen. Tycker man om fart och verkligen gillar att pressa utför i pisten känns brädan kanon.
Ger dock brädan ett medelbetyg då den är försedd med dämpande epdm-kuddar under bindningarna och redan efter första åkdagen början en av dessa att lossan vilket suger! Sånt får bara inte ske på en bräda för 7000-8000:- exkl bindingar beroende på vart man köper den.

Jonas
Jonas (Gäst)
2005-02-10
Kan bara hålla med föregående skrivare! Kör på en T6 162 som gudarna skänkt från ovan. Skäret är sagolikt och den funkar fint i pipen trots att den inte är en präglad pipebräda. Jibbers håll er undan, denna är som ett spett och på tok för styv för er men för oss andra som gillar fart å ett å annat bigjump är det bara att öppna upp plånboken. Kan rekomendera P1HD till detta monster. Måste upplevas!!!

Cobbe
Cobbe (Gäst)
2004-11-29
Grymm bräda!
Passar utmärkt för både freeride och freestyle.. Kan jämföras något med ride timless fast snäppet vassare på alla punkter!

skulle haft betyget 6/5 om de fanns..

Fredrik Ringblom
Fredrik Ringblom (Gäst)
2004-09-30
Helt klart en av de skönaste brädor jag friåkt med sedan 1986...
Grymt skär! Superlätt!
Minus är prislappen...

Ben Jammin
Ben Jammin (Gäst)
2025-01-21
Styrkor:
Jag köpte denna grå T6 halvvägs genom en hel säsong 2004/5 och jag tar fortfarande ut den 1 vecka om året med enstaka månader och jag älskar det fortfarande, inget annat jag har åkt under de senaste 2 decennierna kom nära. Den har fortfarande pop, den biter is, den är snabb och den är exakt. Utöver allt det smeker den puder som en Fatbob.

Svagheter:
Allt måste passera ... det kan dö före mig!

Sammanfattning:
Stor investering ... större belöning

Åkstil: Pist, puder, park... vad än gudarna skänker den här dagen
Testad längd: 162 cm
Åkarens vikt: 85 kg
Åkarens längd: 185 cm

Översatt av Google  ・  Visa original

Giovanni Bertani
Giovanni Bertani (Gäst)
2024-10-21
Styrkor:
Snabb och vass om du är en mycket erfaren ryttare

Svagheter:
För hårt och oförlåtande i inte perfekta förhållanden. Kärnan anses inte vara lika hållbar som trä. Inte den mest framgångsrika Burton snowboarden

Sammanfattning:
T6 är en imponerande bräda som erbjuder snabbhet och skarpa svängar, men den är inte för nybörjare; endast erfarna ryttare ska försöka hantera dess utmanande natur. Behärskning är nyckeln, eftersom brädan kan vara oförlåtande, särskilt under tuffa förhållanden.

Årsmodell: 2009
Åkstil: Pist och pulver
Testad längd: 155 cm
Åkarens vikt: 75 kg
Åkarens längd: 173 cm

Titch Duff
Titch Duff (Gäst)
2021-04-26
Styrkor:
Jag drar fortfarande ut detta vintagebräde när jag vill gunga massor av naturlig terräng. Vändningar är så lyhörda, det här är en riktigt aggressiv styrelse tack vare Alumafly-kärnan.

Svagheter:
Endast för avancerade förare ... allt händer snabbt på det här brädet, inte den vanliga förlåtelsen för ett inträdesnivåbräde. Brädor är dyra.

Sammanfattning:
Kan du fortfarande få dessa brädor?

Åkstil: Pist / pulver
Testad längd: 162 cm
Åkarens vikt: 85 kg
Åkarens längd: 195 cm

Gerrit Hazenberg
Gerrit Hazenberg (Gäst)
2019-02-04
Styrkor:
Mycket stabil på hög hastighet. Reagerar mycket direkt. Känns bra! Jag använder fortfarande denna "klassiska" high end board.

Svagheter:
Ingen

Sammanfattning:
Super styrelse. Om mitt styrelse bryter ner, köper jag en annan T6 direkt!

Åkstil: Pist
Åkarens vikt: 95 kg
Åkarens längd: 186 cm

A M
A M (Gäst)
2018-11-20
Styrkor:
Hela besättningen kommer att äta ditt damm på kattspår

Svagheter:
Endast erfarna ryttare

Sammanfattning:
Jag älskar det här på pulverdagar, flyter bra men slår fortfarande alla till stolen. Jag fick den här begåvade från en turist under mitt skifte på Longhorn. Det var naturligtvis det bästa tipset jag någonsin fick i Whistler!

Årsmodell: 2005
Åkarens vikt: 70 kg