Burton T7
Märke: BurtonÅrsmodell: 2011
Mått (Nos/Midja/Bak): 288/244/288 mm Svängradie: 7.69 m (156 cm)
Storlekar: 156,159,162 cm
Rekommenderat pris: 7999 Kr
Tillverkarens beskrivning
Terjes nya vapen! Det säger ganska mycket av vad det handlar om för bräda. Bygger på T6 fast fast i raffinerad tappning. En bräda som är byggd och ämnad för höga hastigheter och snabba manövreringar. Traditionell camber-bräda med en av Burtons lättaste och tekniska träkärnor. Här jobbar man med material som aluminium och karbon-förstärkningar som i kombination med Frostbite edges ger ett kantgrep och en accerelation i svängarna som tveklöst kommer få dig att tappa hakan. Burtons hårdast bräda som ligger på en 8 på den 10-gradiga skalan.
Vad tycker du om Burton T7?
5
4
3
2
1

Styrkor:
Verkligen byggd för höga hastigheter!
Väldigt fartstabil ,snabb och bra pop och snabb i svängarna.
Tyckte att den fungerade bäst med lite hårdare underlag och höga farter.
Lätt bräda som följer med bra vid riktningsändring.
Svagheter:
Hade själv problem med lössnökörning då styvheten gjorde att nosen inte ville upp, men efter att monterat bak bindningarna till refstance (körde centrerat före) så gick det mycket bättre, blev dock en helt annan åkning då som jag själv inte riktigt är van.
Hållbarheten måste jag säga, lyckades köra sönder den mot ett träd vid lite inspirerad skogsåkning. Tyckte den gick sönder ovanligt lätt då man gjort samma sak tidigare med andra snowboards. Kanske beror på aluminiumkärnan?
Sammanfattning:
Vart bara med ca 7 skiddagar med den så hann inte riktigt känna på den till fullo men sätter betyget 4 då jag tycker priset ligger lite väl högt.
Åkstil: Aggresiv
Testad längd: 156 cm
Åkarens vikt: 70 kg
Åkarens längd: 175 cm
Verkligen byggd för höga hastigheter!
Väldigt fartstabil ,snabb och bra pop och snabb i svängarna.
Tyckte att den fungerade bäst med lite hårdare underlag och höga farter.
Lätt bräda som följer med bra vid riktningsändring.
Svagheter:
Hade själv problem med lössnökörning då styvheten gjorde att nosen inte ville upp, men efter att monterat bak bindningarna till refstance (körde centrerat före) så gick det mycket bättre, blev dock en helt annan åkning då som jag själv inte riktigt är van.
Hållbarheten måste jag säga, lyckades köra sönder den mot ett träd vid lite inspirerad skogsåkning. Tyckte den gick sönder ovanligt lätt då man gjort samma sak tidigare med andra snowboards. Kanske beror på aluminiumkärnan?
Sammanfattning:
Vart bara med ca 7 skiddagar med den så hann inte riktigt känna på den till fullo men sätter betyget 4 då jag tycker priset ligger lite väl högt.
Åkstil: Aggresiv
Testad längd: 156 cm
Åkarens vikt: 70 kg
Åkarens längd: 175 cm