Smokin Snowboards Superpark

Märke: Smokin Snowboards
Årsmodell: 2010
Tillverkarens beskrivning
148, 152, 156, 156mw, 159. Rocker, Magnetraction



Forumämnen om Smokin Snowboards Superpark

Ny bräda  »

Vad tycker du om Smokin Snowboards Superpark?
5
4
3
2
1
Xavier
2010-07-07
Styrkor:
Bättre i puder än normal camber
Bra för butters/presses

Svagheter:
Dålig i pisten
Graffen ser ut att vara gjord av en dålig grafittiartist på rökheroin med ADHD

Sammanfattning:
Tråkigt att Smokin valt att behålla produktnamnet för denna bräda för det här är något helt annat än gamla Superpark. Nya Superpark är i princip ett svar på Libtechs skatebanan. Rocker och magnetraction. Viktigt att påpeka att detta är Smokins version av magnetraction med mindre amplitud i vågen. För er som tycker att Libs magne greppar lite väl mycket ibland är det här ett fint alternativ. Brädan är ganska mjuk och gör sig utmärkt att göra butters på. Det här är ett parkverktyg för att göra butters och presses på. I pisten är den tyvär lite väl nervös (till skillnad från gamla Superparken). I riktigt hårt och brant underlag har den en tendens att släppa kant. Rockern gör att brädan kanske inte direkt flyter i lössnö men den har definitivt inga tendenser till nosdyk (gamla Superparkens stora svaghet). Det funkar absolut att köra puder med denna bräda men den är inget förstahandsval jämfört med en bräda med rejäl taper. Detta kan faktiskt vara ett bra alternativ för en offpist jibbräda. Jsg kommer uppdatera detta när jag testat brädan jämfört med Libs Skatebanana.

Testad längd: 152 cm
Åkarens vikt: 75 kg
Åkarens längd: 175 cm